Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi i Oddziałami Dwujęzycznymi nr 211 im. Janusza Korczaka w Warszawie

Let’s share our small worlds

NOWY PROJEKT ERASMUS PLUS 2020-2023

Let’s share our small worlds

W programie uczestniczą cztery szkoły partnerskie:

  • COLLEGE LES EYQUEMS – Merignac, Francja
  • E.S. Los Cerros – Ubeda, Hiszpania
  • Havukoskenkoulu – Vantaa, Finlandia
  • SzkołaPodstawowanr 211 – Warszawa, Polska

Projekt „Poznajmy nasze małe światy” ma 4 główne cele:

  • Promowanie wartości europejskich poprzez dziedzictwo narodowe i budowanie europejskich obywateli przyszłości
  • Unowocześnienie zasobów dydaktycznych i edukacyjnych, po to by powiązać je z wymogami rynku pracy i przyszłymi potrzebami (STEM, nauczanie interdyscyplinarne, CLIL, PBL) w celu zaangażowania uczniów w proces uczenia się i zwiększenia ich motywacji do nauki
  • Zdobywanie umiejętności miękkich potrzebnych na rynku pracy, takich jak kreatywność, komunikatywność i praca zespołowa
  • Zwiększanie świadomości ekologicznej

Projekt zakłada 4 krótkoterminowe wizyty projektowe (8 uczniów + 2 nauczycieli) po jednej w każdym z krajów partnerskich oraz 10 mobilności długoterminowych.

Produkty końcowe projektu

Strona internetowa projektu:

https://sites.google.com/view/lets-share-our-small-worlds/home

Produkty końcowe projektu:

  1. Ankieta „We in numbers”

W trakcie trzyletniego projektu uczniowie z krajów partnerskich przygotowali i przeprowadzili 6 ankiet z cyklu „We in Numbers” na temat ustalonych na początku projektu tematów, po to by odkryć podobieństwa i różnice między nastolatkami w krajach Unii Europejskiej.

Kategorie:

  • ·         Poznajmy się
  • ·         Szkoła
  • ·         Podróże
  • ·         Czytanie
  • ·         Jedzenie
  • ·         Muzyka

Po przeprowadzeniu każdej z ankiet wyznaczony kraj dokonywał analizy odpowiedzi przygotowywał dokument podsumowujący wyniki. Wyniki były też omawiane podczas kolejnej mobilności.

https://sites.google.com/view/lets-share-our-small-worlds/final-products/we-in-numbers-survey?authuser=0

  1. Książka kucharska „Crossroad cookery book”

Uczniowie z każdej kraju przygotowali swój rozdział książki kucharskiej składający się z 3 zup lub dań głównych, 3 dań głównych i 3 deserów z każdego kraju. Dania musiały być proste do przyrządzenia, ponieważ uczniowie wykorzystali je w Finlandii do stworzenia międzynarodowego posiłku. Narzędzia: canva – każdy kraj miał ten sam szablon.

Książka zawierała również fragmenty wyjaśniające zwyczaje żywieniowe danego kraju – pory posiłków, rodzaj jedzenia spożywanego na każdy posiłek.

Uczniowie wybrali również dwa dania (główne i deserowe) do przyrządzenia w Finlandii. Musiał być wykonany z łatwo dostępnych produktów.

Na zakończenie odbyła się degustacja produktów przywiezionych i przyrządzonych podczas mobilności w Finlandii.

https://sites.google.com/view/lets-share-our-small-worlds/final-products/crossroad-cookery-books?authuser=0

  1. Pocztówka muzyczna „Musical showcase of a country”

Uczniowie z krajów partnerskich stworzyli za pomocą genial.ly e-plakaty przedstawiające muzyczny świat swojego kraju poprzez dodanie zdjęć, etykiet, linków do piosenek, teledysków, klipów. Plakaty zostały umieszczone na platformie etwinning i stronie projektu, a także zaprezentowane podczas spotkania online z ustalonym krajem partnerskim: Polska z Francją a Finlandia z Hiszpanią. Spotkania odbywały się w marcu i kwietniu 2023 roku.

Program spotkania obejmował podzielenie się muzyczną wizytówką kraju, omówienie jej i zakończenie quizami Kahoot przygotowanymi przez uczniów z obu krajów na temat ich plakatu, aby sprawdzić wiedzę swoich rówieśników.

https://sites.google.com/view/lets-share-our-small-worlds/final-products/musical-showcase?authuser=0

  1. Projekt Trips around the World Hertage Places

Etap nr. 1 ZDJĘCIE INTERAKTYWNE

Uczniowie stworzyli interaktywne zdjęcia miast/miejsc światowego dziedzictwa w swoich krajach. Po wybieraniu zdjęcie miejsca, korzystając z takich aplikacji jak genial.ly lub Interactive Image dodali do niego opisy, wyjaśnienia, ciekawostki, linki do materiałów audiowizualnych oraz swoje przemyślenia.

 Etap nr. 2 WYCIECZKA

Każdy kraj otrzymał inny kraj partnerski jako cel wakacji. Na podstawie trzech interaktywnych zdjęć miejsc Światowego Dziedzictwa w tym kraju przygotowanych w etapie 1 miał za zadanie przygotować pięciodniową wycieczkę dla 3 osób, która uwzględni różnorodne atrakcje, także dodatkowe atrakcje w okolicy.

Wycieczka miała być możliwa do zrealizowania, dlatego należało ustalić odległości, czas, uwzględnić wyżywienie i zakwaterowanie oraz ceny wybranych atrakcji. Budżet – 1000 euro.

Uczniowie mieli za zadanie przygotować broszurę z wyjazdu oraz prezentację wycieczki.

Podczas mobilności w Hiszpanii uczniowie z każdego kraju wcielali się w  rolę agenta turystycznego i omawiali wyjazd przed potencjalnymi klientami. Przy ocenie wycieczek brano pod uwagę trzy kategorie: najciekawsza wycieczka, atrakcyjność wizualna, najlepsza broszura.

https://sites.google.com/view/lets-share-our-small-worlds/final-products/trips-around-world-heritage-sites?authuser=0

5. Wspólna książka opowiadań „Collaborative book of stories”

Uczniowie z czterech krajów partnerskich współpracowali przy pisaniu książki online (google doc). Nauczyciele przygotowali 4 zdjęcia i listę słów do napisania czterech opowiadań. Zdjęcia były powiązane z jakimś problemem ekologicznym. Pisanie historii zostało zapoczątkowane przez Polskę. Każdy 3-4 osobowy zespół otrzymał zdjęcie oraz wyrazy do uwzględnienia w opowiadaniu Jego zelem było napisanie akapitu opowieści. Po tygodniu pisanie opowiadania zostało przekazane do Hiszpanii, następnie do Finlandii i Francji, której zespoły dokończył pisanie opowiadania.

Na podstawie powstałych opowiadań podczas mobilności w Finlandii uczniowie w grupach międzynarodowych przedstawili ich treść w formie ruchomych obrazów .

https://read.bookcreator.com/rG8C5CSmM8RQAnshEygi6ViESCr2/FFTRumTdRgmD5iKBgF9EMQ

  1. Baza danych materiałów dla nauczycieli

Zbiór projektów, scenariuszy zajęć oraz aplikacji i narzędzi wykorzystywanych podczas projektu.

https://www.canva.com/design/DAFqan4YloI/JJxu6_xUQmMzpq7aIAFyEg/watch?utm_content=DAFqan4YloI&utm_campaign=designshare&utm_medium=link&utm_source=publishsharelink

  1. Procedury wymian długoterminowych

Na bazie kilku lat doświadczeń z wymianami długoterminowymi podczas spotkań koordynatorów przygotowano dokument z procedurami wyboru, wyjazdu oraz ewaluacji uczniów uczestniczących w tego rodzaju wymianach oraz dwa projekty końcowe.

https://read.bookcreator.com/rG8C5CSmM8RQAnshEygi6ViESCr2/ptcsgrdRSKqL05qpyUzfPw

 

GŁÓWNE DZIAŁANIA PROJEKTOWE

Pierwszy okres zostanie poświęcony zapoznaniu się z  systemami edukacyjnymi za pomocą takich działań jak:
• Quizy z ulubionych przedmiotów
• Prezentacja systemów edukacyjnych z ich dobrymi  i złymi stronami

  • Panel dyskusyjny „Idealna szkoła”
    • Zaprojektowanie idealnej szkoły i klasy
    • Szkolenie dla nauczycieli: „Szkoła przyszłości”
    Drugi okres zostanie poświęcony poznawaniu lokalnego obszarem. Planowane działania obejmują:
    • Aktywność etwinning „Moje ulubione miejsce wyjazdów”
    • Prezentacja „Atrakcje turystyczne mojego kraju”
    • Projekt PBL Tygodniowy pobyt w mieście światowego dziedzictwa w jednym z krajów partnerskich
    • Szkolenie dla nauczycieli: „Innowacyjne narzędzia nauczania. Wykorzystanie rzeczywistości rozszerzonej w edukacji i BreakoutEDU”
    W trzecim okresie będziemy dzielić się muzyką i kuchnią poprzez następujące zajęcia:
    • Międzynarodowa książka kucharska
    • Mój ulubiony pisarz i artysta – eTwinning
    • Edukacyjny pokój zagadek
    • Konkurs Master Chef
    • „Zaśpiewajmy razem” konkurs
    • Finał Escape Room
    • Szkolenie dla nauczycieli: „Projekt w szkole”
    Ostatni etap projektu zostanie poświęcony literaturze i sztuce i obejmie:
    • Wspólne pisanie książek
    • Filmy animowane lokalnych legend
    • Wspólne pisanie skryptów
    • Konkurs na sztukę teatralną
    • Szkolenie dla nauczycieli „CLIL w dwujęzycznej klasie”

 

WSTĘPNY PLAN MOBILNOŚCI

Projekt ERASMUS +

LET’S SHARE OUR SMALL WORLDS

 

C1, C205-2021ST – 7 DNI8 UCZ + 2 NAUCZFRANCJA
C310-2021LT – 3 MIESIĄCE2 UCZFR DO HIS
C4, C510-2021ST – 7 DNI8 UCZ + 2 NAUCZHISZPANIA
C610-2021LT – 2 MIESIĄCE1 STPL DO FIN
C702-2022LT – 3 MIESIĄCE2 UCZHIS DO FR
C802-2022LT – 2 MIESIĄCE1 STFIN DO PL
C9,C1010-2022ST – 7 DNI8 UCZ + 2 NAUCZFINLANDIA
C1110-2022LT – 2 MIESIĄCE1 STPL DO FR
C1210-2022LT – 2 MIESIĄCE1 STFIN DO FR
C1302-2023LT – 2 MIESIĄCE1 STFR DO PL
C1402-2023LT – 2 MIESIĄCE1 STFR DO FIN
C15,C1605-2023ST- 7 DNI8 UCZ + 2 NAUCZPOLSKA

 

 

Wymiana długoterminowa rok szkolny 2022-23

Minął już miesiąc od wyjazdu pięciorga uczniów z naszej szkoły na wymianę długoterminową do Francji, Hiszpanii i Finlandii.

Co mówią?

Oto ich relacja z pobytu:

Nie mogę uwierzyć, że to już połowa wyjazdu! Francja jest cudowna. Zdążyłam już zauważyć wiele różnic pomiędzy Polską, a Francją jak na przykład wolny czas dla dzieci, pogoda i oczywiście jedzenie. Każdego dnia poznaję kulturę i język. W ciągu tego pobytu zdążyłam zobaczyć naprawdę wiele zwiedziłam wjechałam na wierzę Eiffle, zobaczyłam Mona Lise i byłam w wielu innych miejscach. Zaskoczyło mnie bardzo, że dzieci w moim wieku prawie wcale nie mówią po angielsku (żeby być na moim poziomie muszę chodzić do liceum) łatwiej się porozumieć po hiszpańsku. Bardzo się cieszę, że tu jestem i czerpie z tego wyjazdu wszystko co mogę

– Antonina

Dotychczasowy pobyt we Francji minął mi szybko i bardzo przyjemnie. Zwiedziłam wiele miejsc oraz poznałam zwyczaje i kulturę Francuską. Zaskoczyło mnie wiele różnic w szkole. Ilość godzin spędzany na powietrzu. Oraz zmiana osób w klasie co roku. Poznałam wiele wspaniałych ludzi. Nauczyłam się nowych zwrotów oraz słów w języku francuskim.

– Ala

To mój trzeci tydzień w Finlandii, Moja nowa rodzina przyjęła mnie bardzo ciepło. Zobaczyłem wiele ciekawych miejsc w Helsinkach. Sama szkoła jest duża i przestronna.  Bardzo mi się podoba że uczniowie mają  dużo wolności i relację “na ty” z nauczycielami. Jak na razie  mam świetną opinię o Finlandii.  Mam nadzieję na doznanie wielu nowych wrażeń.

– Tymon

 

MOBILNOŚĆ W FINLANDII

W dniach 21-28 stycznia 2023r. 8 uczniów i dwóch nauczycieli gościło w szkole partnerskiej HaukoskenKoulu w miejscowości Vantaa w Finalndii w ramach projektu Erasmus plus „Podzielmy się naszymi małymi światami”.

Plan wizyty:

DzieńPlan dnia
21/01 – sobotaPrzylot do Helsinek
22/01 – niedzielaDzień z rodzinami
23/01 – poniedziałekPrezentacja typowych przysmaków regionalnych każdego kraju partnerskiego

Oficjalne powitanie

Quiz o narodowych kuchniach krajów partnerskich

Prezentacja naszych książek kucharskich oraz zwyczajów żywieniowych

Zwiedzanie szkoły

Praca nad projektami „Miraclemachine” i „Storiesintoplays”

24/01 – wtorekPraca nad projektem

Wizyta nad jeziorem Kuusijarvi:

Ognisko, sauna (konieczny kostium)

Gry i zabawy integracyjne

25/01 – środa

 

Wizyta w fabryce Frazera

Praca nad projektem

26/01 – czwartekWspólne gotowanie potraw regionalnych w oparciu o wybrane przepisy z książki kucharskiej

Pokaz przygotowanych potraw

27/01 – piątekZwiedzanie Helsinek

Podsumowanie projektu

28/01 – sobotaPowrót do Warszawy

Oto relacja uczniów:

Niedziela, 22 stycznia

Niedzielę spędziliśmy z naszymi rodzinami. W moim przypadku wyjechaliśmy nad jedno z największych jezior Finlandii – Siltasalmi. Morsowałyśmy w wodzie pokrytej grubym lodem, zjeżdżaliśmy na sankach, grzałyśmy się w saunie i spacerowałyśmy po lesie. Spróbowałyśmy także naszych sił w wędkowaniu. Dzień zakończyłyśmy rozdaniem sobie małych upominków .

Dziś rano poszliśmy na mecz footballu drużyny Santeriego. Jego drużyna wygrała mecz. Następnie udaliśmy się do jego domu na krótki odpoczynek i pojechaliśmy na sanki. Po godzinie zjeżdżania wróciliśmy na osiedle Santeriego i poszliśmy zagrać w disc golf. Przeszliśmy każdą trasę i wróciliśmy do mieszkania. Pograliśmy w mini hokeja. Na kolację poszliśmy do pizzerii i zjedliśmy pizzę. To był ekscytujący dzień.

Poniedziałek, 23 stycznia

W poniedziałek był pierwszy dzień szkoły. Zobaczyliśmy prezentacje poszczególnych krajów o zwyczajach jedzenia i tradycyjnych przepisach. Zjedliśmy lunch w szkolnej stołówce i obejrzeliśmy całą szkole. Rozpoczęliśmy pracę nad projektami.

Wtorek, 24 stycznia

To był niezwykły dzień. Po poranku spędzonym nad projektem. Pojechaliśmy do parku nad jeziorem Kuusijarvi, typowego miejsca spędzania wolnego czasu dla mieszkańców Helsinek. Większość z nas spróbowała fińskiej sauny połączonej z kąpielą w lodowatym jeziorze. Potem przyszedł czas na spacer, budowę bałwanów oraz kiełbaski upieczone na ogniu.

Środa, 25 stycznia

W środę, 25 stycznia byliśmy w fabryce czekolady Fazer. Na początku obejrzeliśmy krotki film, później dowiedzieliśmy się ciekawych informacji o producencie i odbyła się degustacja. Na końcu można było kupić różne czekolady.

Czwartek, 26 stycznia

Dzisiejszy dzień na mobilności w Finlandii spędziliśmy na gotowaniu. Każda z 4 grup miała za zadanie ugotować potrawę z danego kraju, którymi następnie się częstowaliśmy. Potem zostały przedstawione projekty, nad którymi pracowaliśmy przez cały tydzień.

Piątek, 27 stycznia

W piątek, ostatni dzień naszej podróży zwiedziliśmy Helsinki. Zobaczyliśmy stare kościoły, zabytki, pomnik Sibeliusa i byliśmy na ciepłej czekoladzie. Potem razem z rodziną, u której mieszkam, poszłam do centrum handlowego.

 

WIZYTA GOŚCI Z FRANCJI, FINLANDII I HISZPANII

W dniach 8-15 października 2022 r. gościliśmy grupę 24 uczniów oraz 8 nauczycieli w ramach projektu Erasmus plus „Let’s share our small worlds”. Głównym zadaniem polskich, francuskich, fińskich i hiszpańskich uczniów było stworzenie legendy europejskiej według podanych im kryteriów. Powstały niezwykle ciekawe sztuki jak między innymi „Erasmus dragon” lub „Why the earth is round?”  Uczniowie wykazali się niezwykłą kreatywnością, umiejętnością współpracy i zaangażowaniem. Poza pracą przewidziany był także czas na zwiedzanie: odbyła się dwudniowa wycieczka do Krakowa, Auschwitz i Wieliczki, uczniowie zwiedzali Stare Miasto i Powiśle w Warszawie oraz mieli okazje obejrzeć ekspozycję w Muzeum Warszawy i Centrum Nauki Kopernik, jak również obejrzeć Warszawę z lotu ptaka z 30 piętra Pałacu Kultury i Nauki. Po szkole czas zapełniały im spotkania rodzinne, towarzyskie i zakupy.

Nauczyciele uczestniczyli także w seminarium „CLIL in the classroom – Developing Literacy in CLIL Contexts” poprowadzonym przez panią Katarzynę Brzosko-Barratt – Wydział Pedagogiczny UW oraz panią Martę Słowikowską z Dwujęzycznej Szkoły Podstawowej Smart School w Zakręcie.

To było niezapomniane spotkanie, podczas którego nawiązano wiele przyjaźni.

Plan wizyty tablica (1)

Zapraszamy do obejrzenia filmu uczestniczki, uczennicy z Finlandii:

Prezentacja działań podczas pobytu naszych gości:

 

Mobilność krótkoterminowa uczniów Ubeda, Hiszpania

2/04-9/04/2022

LET’S SHARE OUR LOCAL ENVIRONMENT

Uczniowie zaangażowani w projekt Erasmus pracowali w międzynarodowych grupach, aby poznać inne kultury, kraje i ich problemy środowiskowe.

Po ceremonii powitania zaprezentowali tygodniowe wycieczki do Centrów Światowego Dziedzictwa Kulturowego przygotowane metodą PBL wraz z broszurą z wycieczki i prezentacją. Każdy lider zespołu pełnił rolę agenta turystycznego sprzedając wyjazd potencjalnym klientom. Na koniec wybrane zostały najlepsze wycieczki według trzech kategorii: najciekawsza wycieczka, atrakcyjność wizualna, najlepsza broszura.

Kolejnym punktem programu było wydarzenie BreakoutEDU (Educational Escape Room). Uczniowie zaprezentowali filmy o problemach ekologicznych w swoich krajach: Francja o zanieczyszczeniu miast, Polska o zależności od węgla, Finlandia o problemach z bioróżnorodnością a Hiszpania o narastającym pustynnieniu.

Uczniowie obejrzeli także przygotowany przez stronę hiszpańską film o potencjalnym zagrożeniu zbliżającym się do Ziemi. Dowiedzieli się, że mają dwa dni na uratowanie Ziemi. Tak rozpoczęły się działania związane z BreakoutEDU na temat wpływu zmian klimatycznych. W grze pojawiły się wyzwania i zagadki pozwalające na otwieranie zamków, zniżki czasowe w zamian za wskazówki, karty motywacyjne ze specjalnymi mocami itp. Na zakończenie wydarzenia, dzięki wspólnej pracy uczniów, wystrzelono rakietę z rozwiązaniem problemów.

Dodatkowo podczas wizyty uczniowie mieli okazję odkryć i poznać region Hiszpanii uczestnicząc w wycieczkach krajoznawczo-kulturowych.

Szkolenie dla nauczycieli „Innowacyjne narzędzia nauczania. Wykorzystanie Augmented Reality w edukacji i BreakoutEDU”

 W szkoleniu nauczycieli „Innowacyjne narzędzia nauczania. Wykorzystanie Augmented Reality w edukacji i BreakoutEDU” wzięli udział nauczyciele ze wszystkich szkół partnerskich. Wydarzenie zbiegło się w czasie i miejscu z krótkoterminowymi wyjazdami uczniów.

Ponieważ hiszpańska szkoła partnerska ma doświadczenie w ICT, rozszerzonej rzeczywistości i BreakaoutEDU, poprowadziła szkolenie, podczas którego nauczyciele poznali sposoby wykorzystania tych nowych technologii w projektach szkolnych, takich jak grywalizacja na przykładzie dwóch zabaw przygotowanych przez nauczycieli IES Los Cerros „Caso mitocondria” i „Star Wars Battlenet IV”. Warsztat ten przygotował również uczestniczących nauczycieli do realizacji dalszych działań tego partnerstwa – pokoju zagadek.

W kolejnej sesjach warsztatów nasi gospodarze przedstawili sposoby wykorzystania platformy eTwinning w projektach. Na koniec w sesji na temat Akredytacji KA120SCH koordynatorzy projektów rozmawiali o nowych możliwościach Erasmus i przygotowaniach do kolejnych mobilności.

Nauczyciele mieli również możliwość obserwowania niektórych lekcji, spotkania się z innymi nauczycielami, poznania hiszpańskiego systemu szkolnego, podzielenia się swoimi opiniami i doświadczeniami oraz porównania metod nauczania. Uczestniczyli również w programie kulturalnym, zapoznając się z regionem Andaluzji.

WYMIANA DŁUGOTERMINOWA Z HISZPANIĄ
Dnia 30 stycznia 2022r nasze dwie uczennice klasy ósmej Ola i Gabrysia wyjechały na długoterminową wymianę uczniów do miasta Ubeda w Hiszpanii. Przez ponad dwa miesiące będą uczęszczać do naszej partnerskiej szkoły I.E.S. Los Cerros oraz mieszkać u rodzin Rocio i Frana – uczniów, których gościliśmy niedawno w Polsce.  Czeka ich wspaniała przygoda!!!


INTERAKTYWNE ZDJĘCIA MIEJSC ŚWIATOWEGO DZIEDZICTWA KULTUROWEGO

Jednym z zadań było przygotowanie przez każdą ze szkół partnerskich trzech interaktywnych zdjęć przedstawiających zabytki wpisane na listę Światowego Dziedzictwa Kulturowego. Wybraliśmy Warszawę, Toruń i Kraków i oto zdjęcia wykonane przez naszych uczniów:

Warszawa – https://view.genial.ly/61d72b6f019bb20de6e68be7/interactive-image-warsaw-the-old-town

Kraków – https://view.genial.ly/61dc8c33a87e580dda4d9109/interactive-image-the-old-town-of-cracow

Toruń – Image view – Interactive Image (interactive-img.com)

 

Kalendarium działań listopad 2021 – kwiecień 2022

Wymiana długoterminowa ze szkołą partnerską  I.E.S. Los Cerros z Ubedy, Hiszpania

Frank i Rocio, nasi goście z Hiszpanii, zostali poproszeni o podzielenie się wrażeniami na temat długoterminowych wymian uczniowskich. Ich wypowiedź została wyświetlona podczas Międzynarodowego Kongresu Innowacji, który odbył się w Maladze w dniach 19-20 listopada.

 

Zapraszamy do obejrzenia filmu z wizyty naszych uczniów w Merignac (Francja)

 

Wizyta we Francji w ramach projektu „Let’s share our small worlds” w dniach 14-20 listopada 2021 roku

W dniach 14-20.11.2021 8 uczniów z klas 7 i 8 oraz 3 nauczycieli wyjechało na krótkoterminową mobilność do szkoły partnerskiej Merignac we Francji, podczas której spotkali się uczniowie trzech szkół partnerskich: francuskiej, hiszpańskiej i polskiej. Szkoła fińska z powodu pandemii dołączyła do nas online.

Tematem przewodnim mobilności była szkoła przyszłości. Uczniowie przedstawili swoje systemy edukacji, dyskutowali nad ich plusami i minusami, po to by na koniec określić jak powinna wyglądać idealna szkoła. Oczywiście nie zabrakło pomysłów dotyczących zmniejszenia obciążenia, skrócenia dnia i zmniejszenia liczby lekcji, jednak uczniowie mówili też o możliwości rozwijania swoich pasji oraz większej autonomii uczenia się. Wspominali także o możliwości używania telefonów na przerwach (we wszystkich szkołach poza fińska obowiązuje zakaz).

Podczas kolejnych dni uczniowie pracowali nad projektem klasy przyszłości „Future classroom”. Najpierw zaprezentowali plany swoich klas przygotowane przez przyjazdem (szkoła fińska zaprezentowała wydruk 3D swojej klasy) , następnie zapoznali się z modelem szkoły przyszłości prezentowanej przez Future Classroom Lab, a następnie w międzynarodowych zespołach zaprojektowali poszczególne strefy takiej klasy.

Prezentacja rezultatów Future Classroom workshop:

 

W tym samym czasie nauczyciele towarzyszący uczniom uczestniczyli w szkoleniu pod tym samym tytułem „Szkoła przyszłości”.

Oto dokument podsumowujący 5 dni dyskusji i warsztatów.

https://read.bookcreator.com/rG8C5CSmM8RQAnshEygi6ViESCr2/IVP_xHErSlWyLoyLzuS20A

Wymiana długoterminowa ze szkołą partnerską  I.E.S. Los Cerros z Ubedy, Hiszpania

W dniach 8 października do 20 grudnia 2021 nasza szkoła gościła Rocio i Fran dwójkę uczniów z naszej szkoły partnerskiej w Hiszpanii w ramach projektu Erasmus plus „Let’s share our small worlds”

Nasi goście po oficjalnym powitaniu z Dyrekcją Szkoły oraz mniej oficjalnej uroczystości w klasie 8E rozpoczęli normalne zajęcia szkolne. Dzięki temu, że w naszej szkole wiele przedmiotów jest nauczanych dwujęzycznie, uczęszczali na lekcje matematyki, geografii biologii i historii w języku angielskim oraz oczywiście na lekcje języka angielskiego oraz wf i informatyki. Przez ponad 2 i pół miesiąca gościli w domach dwójki naszych uczennic klasy 8E, które już w styczniu 2022 roku wyjadą na podobny okres do Hiszpanii. Podczas pobytu poza uczęszczaniem na lekcje udało się im zwiedzić wiele miejsc w Warszawie oraz Polsce takie jak Kraków, Gdańsk, czy Łódź. Poznawali także polską kulturę i zwyczaje, które, jak stwierdzili, bardzo się różnią od tych hiszpańskich.

Dlatego niezwykle ciekawy okazał się ich projekt podsumowujący ich wizytę w Polsce. Ich zadaniem było zaprezentowanie różnic w zwyczajach w życiu codziennym i szkolnym. Druga część projektu polegała na przygotowaniu wycieczki po Warszawie w oparciu o swoje doświadczenia podczas wymiany. Swój projekt zaprezentowali klasie 8E oraz uczniom należącym do klubu Erasmus plus.

Po ciepłym pożegnaniu w klasie 20 grudnia Rocio i Fran wyruszyli z powrotem do domu. Było nam niezwykle miło gościć ich w naszej szkole!!!

W styczniu rozpoczniemy rekrutacje nowych uczniów do tej niezwykłej przygody jaką jest wymiana długoterminowa.

Oto filmy, na którym Rocio i Fran opowiadają dlaczego warto uczestniczyć w wymianie długoterminowej:

Spotkanie koordynatorów 9-11 października 2021 roku

W dniach 9-11.10.2021 gościliśmy koordynatorów projektu Erasmus plus „Let’s share our small worlds” w Warszawie.

Podczas zebrania rozmawialiśmy o zaplanowanych mobilnościach oraz przedyskutowaliśmy ich przebieg, omówiliśmy wszystkie zaplanowane w tym roku działania. Ważną częścią spotkania było także ustalenie procedur dotyczących mobilności długoterminowych oraz sposobu ich ewaluacji.

Nie zabrakło też elementu kulturowego. Nasi goście zwiedzili Warszawę oraz Kraków i Auschwitz.

 

What a busy day! Dzisiaj udało się nam spotkać z uczniami z naszych dwóch szkół partnerskich z projektu Erasmus plus Let’s share our small worlds. Dowiedzieliśmy się wielu ciekawych rzeczy. Np. w Andaluzji najważniejszym świętem jest Wielki Tydzień. W Finlandii uczniowie w szkole chodzą w skarpetkach. Ciekawe co zdziwiło naszych partnerów, jeśli chodzi o nasze zwyczaje.

Także i nasz nowy projekt Let’s share our small worlds doczekał się pierwszego spotkania online. Wczoraj poznaliśmy się z rówieśnikami z Francji. Ich zaskoczyły nasze skojarzenia z Francją: żaby i ślimaki nie są ich ulubionymi daniami. Nas – ich wiosenna pogoda (20 stopni) oraz to, że chodzą normalnie do szkoły.#erasmusplusproject

 

Mimo przeszkód spowodowanych pandemią projekt „Let’s share our small worlds” rozpoczął się zgodnie z planem. W listopadzie i grudniu odbyły się spotkania organizacyjno-informacyjne z zainteresowanymi uczniami, nauczycielami i rodzicami.

Następnie grupa uczniów, która zadeklarowała chęć udziału w projekcie, została zarejestrowana na platformie etwinning i przygotowała swoje profile. Udało się nam przeprowadzić wstępną ewaluację oraz konkurs na logo projektu. Poniżej przedstawiamy plan działań na kolejne trzy miesiące pracy.

DZIAŁANIE

POZNAJMY SIĘ:

TERMIN
– PROFILE ETWINNINGXII 2020
– MAPY MYŚLIII 2021
– EKONFERENCJE Z KRAJAMI PARTNERSKIMIII-III 2021
– QUIZY O KRAJACH PARTNERSKICHII 2021
– ANKIETA „LET’S MEET”III-IV 2021
– DYSKUSJA „MY HOBBY”II 2021

Szczegółowe informacje znajdują się w dokumencie:

Plan of activities Jan-March2021

Wyłoniliśmy zwycięzcę konkursu na logo projektu Erasmus + „Let’s share our small worlds”!

Z wielką przyjemnością informujemy, że glosami uczniów i nauczycieli z czterech krajów partnerskich na logo projektu wybrana została grafika Jakuba Stolarczyka.

Oto zwycięskie logo, które widnieć teraz będzie na wszystkich dokumentach związanych z naszym projektem.

Także drugie i trzecie miejsce zajęły prace z Polski: Marysi Pydynowskiej oraz Amelii Dobosz.

Zapraszamy na naszego bloga Our International Contacts, gdzie znajdą Państwo najświeższe informacje o naszych projektach międzynarodowych: https://ourinternationalcontacts.blogspot.com/

 

Rozpoczynamy pierwsze z zaplanowanych działań projektowych – Konkurs na logo projektu.

W każdej ze szkół partnerskich uczniowie biorący udział w projekcie będą mogli zaproponować swoją wizję naszego loga. Prace będą przyjmowane do 20 grudnia. Jury złożone z opiekunów projektu wybierze 5 najlepszych prac, które zostaną umieszone na stronie projektu na platformie etwinning. W styczniu uczniowie ze wszystkich szkół partnerskich wybiorą w drodze głosowania logo projektu.  Poniżej regulamin konkursu.

Zasady konkursu na logo projektu

Etap szkolny konkursu na logo nowego projektu Erasmus plus “Let’s share our small worlds” rozstrzygnięty. Z 34 nadesłanych prac komisja wybrała 5 najlepszych projektów, które wezmą udział w międzynarodowym etapie konkurs w styczniu.
Gratulacje dla zwycięzców!

Skip to content