Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi i Oddziałami Dwujęzycznymi nr 211 im. Janusza Korczaka w Warszawie

Naprawmy naszą przyszłość

Projekt „Naprawmy naszą przyszłość”

w ramach Akredytacji Erasmus plus

1/09/2023 – 31/08/2025

Rok szkolny 2023/24
Obserwacja pracy1 nauczyciel
Lato 2024
Dwutygodniowy kurs językowy4 nauczycieli
Jednotygodniowy kurs metodyczny3 nauczycieli
Rok szkolny 2024/25
Mobilność długoterminowa3 uczniów
Mobilność krótkoterminowa – Portugalia7 uczniów + 2 nauczycieli
Wizyta partnerska w Polsce28 uczniów + 10 nauczycieli
Obserwacja pracy1 nauczyciel

Link do strony internetowej projektu: https://sites.google.com/view/akredytacjaerasmusplus/projekt-naprawmy-nasz%C4%85-przysz%C5%82o%C5%9B%C4%87?authuser=0

Głównym celami projektu jest zwiększenie świadomości ekologicznej u uczniów oraz podniesienie kompetencji kadry w zakresie edukacji ekologicznej i pracy z uczniem zdolnym oraz kształtowania umiejętności miękkich, emocjonalnych i społecznych dziecka, jak również podniesienie jakości nauczania przedmiotów w tym nauczanych dwujęzycznie, szukanie innowacyjnych rozwiązań organizacyjnych i metodycznych.

Zagraniczne kursy językowe i metodyczne

Lato 2024

Kurs językowy „Intensive English”

1/07-12/07/2024 oraz 5/08-16/08/2024

Dublin, Irlandia

Podczas dwutygodniowego kursu językowego w Irlandii, dwójka naszych nauczycieli, Katarzyna Grzymała-Martofel oraz Danuta Stańczykowska, doskonaliła swoje umiejętności w zakresie pisania, czytania, słuchania oraz mówienia po angielsku. Zajęcia często odbywały się w małych grupach, co umożliwiało prowadzenie konwersacji, tworzenie projektów, udział w grach edukacyjnych oraz rozwiązywanie quizów. Nauczyciele pogłębiali również swoją wiedzę z gramatyki angielskiej i poszerzali zasób słownictwa. Dodatkowo, mieli okazję praktycznie wykorzystać nowe umiejętności, zwiedzając Dublin i inne interesujące miejsca w Irlandii. Była to również doskonała okazja do poznania kultury i zwyczajów zarówno Irlandii, jak i innych krajów. Czas spędzony w Dublinie okazał się wartościowym i niezapomnianym przeżyciem.

Kurs metodyczny „Student-Centered Classroom”

24/06-29/06/2024

Split, Chorwacja

W dniach 24/06-29/06/2024 pani Olena Sharko uczestniczyła w kursie „Student-Centered Classroom: Teachers as Promoters of Active Learning” , który  odbywał się w chorwackim Splicie. Kurs był przeznaczony dla nauczycieli, którzy chcieli dowiedzieć się więcej o zarządzaniu efektywną i nowoczesną klasą, która zachęca do uczestnictwa i zaangażowanej nauki przy użyciu najnowszych technik.

Metoda skoncentrowana na uczniu skupia się na jego potrzebach i zainteresowaniach. Podejście to zachęca uczniów do aktywnego uczestnictwa w nauce poprzez ustalanie celów, opracowywanie strategii i bazującej na postępach w nauce. mają za zadanie dbać o autonomię ucznia, jak i ich współpracę. Pomaga również rozwijać pamięć krótko- i długotrwałą, krytyczne myślenie, umiejętności rozwiązywania problemów, pewność siebie i motywację.

Kurs metodyczny  “CLIL and PBL to Improve Student Engagement

24/06-29/06/2024  

Barcelona, Hiszpania   

W dniach od 24 do 29 czerwca 2024 roku w Barcelonie odbył się sześciodniowy kurs metodyczny realizowany w ramach programu Erasmus Plus o nazwie „CLIL and PBL to Improve Student Engagement”. W szkoleniu uczestniczyli nauczyciele z Niemiec, Węgier, Holandii, Portugalii, Grecji i Bułgarii oraz dwójka naszych nauczycieli – Dominika Łuniewska i Sebastian Tasakowski. Ze względu na grupę docelową uczestników zajęcia odbywały się w języku angielskim.

Podczas zajęć omawiano kwestie dotyczące zastosowania CLIL i PBL na zajęciach w szkole, a także zaznajomiono uczestników z rozmaitymi aplikacjami i stronami internetowymi urozmaicającymi lekcje języka obcego. Duży nacisk położono na wykorzystywanie różnych aplikacji w procesie nauczania. Przykład tego typu aktywności stanowiło użycie programu „Goosechase” w Narodowym Muzeum Sztuki Katalonii [(hiszp. Museu Nacional d’Art de Catalunya (MNAC)], który umożliwia stworzenie interaktywnych lekcji, dzięki którym wizyty w placówkach kulturalnych będą dla uczniów bardziej interesujące i inspirujące. Partycypacja w szkoleniu umożliwiła nam skonfrontowanie własnych kompetencji metodycznych i ich rozwinięcie poprzez zastosowanie różnorodnych narzędzi pracy na zajęciach w szkole, kontakt z żywym językiem angielskim, wymianę doświadczeń z nauczycielami z innych krajów Europy, a także stanowiło okazję do poznania kultury, historii i tradycji Barcelony oraz Katalonii.

Kurs językowy “English Language Development for Teachers and Staff working in Education “      

8/07—19/07/2024

Pembroke, Malta

W dniach 8-19.07.2024 dwóch naszych nauczycieli Lidia Utrat-Mielecka i Angelika Pindelska odbyły kurs języka angielskiego na Malcie w ramach programu Erasmus +. Było to niesamowite doświadczenie, które pozwoliło poznać kulturę innych krajów, wymienić się doświadczeniami i otworzyć się na komunikację w innym języku. Nasze Panie wróciły do Polski z nowymi pomysłami na zajęcia, którymi się chętnie podzielą z uczniami i kadrą.

 

ISLANDIA

3-10 LUTEGO 2024

Na początku lutego dwóch nauczycieli z naszej szkoły wyjechało na obserwację pracy na Islandię w ramach dwóch projektów Erasmus plus: “Zdolni w projekcie” oraz “Naprawmy naszą przyszłość”.

PLAN MOBILNOŚCI

Reykjavik, Islandia

Plan wizyty Islandia

Podsumowanie pobytu

Film z YouTube:

 

Skip to content