Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi i Oddziałami Dwujęzycznymi nr 211 im. Janusza Korczaka w Warszawie

Szkoła przyszłości

Projekt „Szkoła przyszłości” w ramach Akredytacji Erasmus plus

1/09/2022 – 31/08/2023

Plan mobilności

Lato 2022
Dwutygodniowy kurs językowy1 nauczyciel
Jednotygodniowy kurs metodyczny2 nauczycieli
Rok szkolny 2022/23
Mobilność długoterminowa2 uczniów
Obserwacja pracy1 nauczyciel
Lato 2023
Jednotygodniowy kurs metodyczny2 nauczycieli

Lato 2022

W tym roku w ramach projektu Szkoła przyszłości wyjechało trzech nauczycieli z naszej szkoły:

  • 1 osoba na kurs językowy „Intensive English” w szkole językowej Kaplan do Dublina, Irlandia
  • 1 osoba na kurs metodyczny „Happy Schools: Positive Education for Well-Being and Life-Skills Development” w szkole Europass Academy – Praga, Czechy
  • 1 osoba na kurs metodyczny ” IAE IntelligentAssessment and Evaluation” w szkole Europass Academy – Teneryfa, Hiszpania

Oto prezentacja przygotowana przez uczestniczkę kursu  na temat oceniania:

Rok szkolny 2022/23

Wymiana długoterminowa

Jesienią gościliśmy w Polsce 2 uczniów z Francji, którzy przyjechali na dwumiesięczną wymianę długoterminową. W styczniu 2023r. również na dwa miesiące do Francji wyjechały dwie nasze uczennice.

Oto ich relacja z pobytu:

Nie mogę uwierzyć, że to już połowa wyjazdu! Francja jest cudowna. Zdążyłam już zauważyć wiele różnic pomiędzy Polską, a Francją jak na przykład wolny czas dla dzieci, pogoda i oczywiście jedzenie. Każdego dnia poznaję kulturę i język. W ciągu tego pobytu zdążyłam zobaczyć naprawdę wiele zwiedziłam wjechałam na wierzę Eiffle, zobaczyłam Mona Lise i byłam w wielu innych miejscach. Zaskoczyło mnie bardzo, że dzieci w moim wieku prawie wcale nie mówią po angielsku (żeby być na moim poziomie muszę chodzić do liceum) łatwiej się porozumieć po hiszpańsku. Bardzo się cieszę, że tu jestem i czerpie z tego wyjazdu wszystko co mogę

– Antonina

Dotychczasowy pobyt we Francji minął mi szybko i bardzo przyjemnie. Zwiedziłam wiele miejsc oraz poznałam zwyczaje i kulturę Francuską. Zaskoczyło mnie wiele różnic w szkole. Ilość godzin spędzany na powietrzu. Oraz zmiana osób w klasie co roku. Poznałam wiele wspaniałych ludzi. Nauczyłam się nowych zwrotów oraz słów w języku francuskim.

– Ala

Obserwacja pracy we Francji 

9-13 stycznia 2023

W styczniu 2023r. do naszej partnerskiej szkoły w Merignac, Francja wyjechała nauczycielka na tygodniową obserwację pracy.

Cele wyjazdu:

  • Omówienie i obserwacja etapów, procesu ewaluacji oraz metod i narzędzi w nauczaniu języka
  • Stworzenie zbioru pomysłów, które można by zrealizować w realizacji projektu w polskiej szkole w przyszłym roku – etapy planowania, proces ewaluacji i możliwe tematy.
  • Spotkania z pedagogiem/doradcą szkolnym i omówienie procesu ewaluacji uczniów.
  • Bliższe spojrzenie na francuski system edukacyjny (spotkanie z nauczycielami szkół średnich)

 

W listopadzie 2023r. koordynator projektu p. Anna Zawadzka uczestniczyła w Konferencji upowszechniające rezultaty projektów międzynarodowych „Projekty europejskie w praktyce” , na której dzieliła się doświadczeniami w prowadzeniu wymian długoterminowych
Oto prezentacja z konferencji:

Lato 2023

Kurs metodyczny „5 steps to Improve Teaching and Learning”  lipiec 2023, Lizbona, Portugalia

Dwoje nauczycieli z naszej szkoły (p. Dominika Łuniewska i p. Sebastian Tasakowski) partycypowało w szkoleniu metodycznym realizowanym w ramach programu Erasmus plus „Szkoła przyszłości”  w Lizbonie.

Cele szkolenia:

– podniesienie jakości nauczania poprzez stosowanie różnorodnych metod pracy na zajęciach;

– nawiązywanie współpracy z innymi nauczycielami z Europy;

– doskonalenie zawodowe poprzez kontakt z żywym językiem angielskim.

W trakcie szkolenia doskonalili kompetencje zawodowe poprzez zastosowanie różnorodnych metod pracy na zajęciach.

Najciekawsza część zajęć poświęcona była metodzie pracy projektem. Każdy z uczestników pracował w swoim zespole nad mini projektem. Wizyta w Muzeum Sztuki, Architektury i Techniki była dla nas inspiracją do stworzenia projektu, którego celem jest uświadamiać problem zanieczyszczenia przyrody plastikiem i przede wszystkim nakłaniać do proekologicznych rozwiązań.

Uczestnictwo w szkoleniu umożliwiło kontakt z żywym językiem angielskim, jak również wymianę doświadczeń z nauczycielami z innych krajów Europy.

Była to także okazja do zwiedzenia wielu ciekawych zakątków stolicy Portugalii i skosztowania wielu pysznych potraw charakterystycznych dla tego regionu.

PRODUKTY KOŃCOWE

  1. Koordynatorzy mobilności długoterminowych w szkołach partnerskich z Polski, Francji i Hiszpanii wspólnie ustalili procedury wymiany długoterminowej, które zostały spisane w formie dokumentu.

Link: https://read.bookcreator.com/rG8C5CSmM8RQAnshEygi6ViESCr2/IZ2Y04c4TvCwxWWj8ufFIA/gYAAiw64QsOki6K3dJedwQ

2. Na podstawie doświadczeń koordynatorów ze szkół partnerskich we Francji i Finlandii powstał nowy Regulamin wyboru uczestnika kursów zagranicznych.

Link https://read.bookcreator.com/rG8C5CSmM8RQAnshEygi6ViESCr2/lkJJPKElTfCabjJdIkbpjA

3. Ostatnim produktem końcowym projektu był program i scenariusze Innowacji dla klas I-III 

„English Around Me – EDUKACJA DWUJĘZYCZNA W NAUCZANIU ZINTEGROWANYM”, której wprowadzanie rozpoczęto 2020 roku. 

https://www.calameo.com/books/006539550b7828c50ff1f

Skip to content