Szkoła przyszłości
Projekt „Szkoła przyszłości” w ramach Akredytacji Erasmus plus
1/09/2022 – 31/08/2023
Plan mobilności
Lato 2022 | |
Dwutygodniowy kurs językowy | 1 nauczyciel |
Jednotygodniowy kurs metodyczny | 2 nauczycieli |
Rok szkolny 2022/23 | |
Mobilność długoterminowa | 2 uczniów |
Obserwacja pracy | 1 nauczyciel |
Lato 2023 | |
Jednotygodniowy kurs metodyczny | 2 nauczycieli |
Lato 2022
W tym roku w ramach projektu Szkoła przyszłości wyjechało trzech nauczycieli z naszej szkoły:
- 1 osoba na kurs językowy „Intensive English” w szkole językowej Kaplan do Dublina, Irlandia
- 1 osoba na kurs metodyczny „Happy Schools: Positive Education for Well-Being and Life-Skills Development” w szkole Europass Academy – Praga, Czechy
- 1 osoba na kurs metodyczny ” IAE IntelligentAssessment and Evaluation” w szkole Europass Academy – Teneryfa, Hiszpania
Oto prezentacja przygotowana przez uczestniczkę kursu na temat oceniania:
Rok szkolny 2022/23
Wymiana długoterminowa
Jesienią gościliśmy w Polsce 2 uczniów z Francji, którzy przyjechali na dwumiesięczną wymianę długoterminową. W styczniu 2023r. również na dwa miesiące do Francji wyjechały dwie nasze uczennice.
Oto ich relacja z pobytu:
Nie mogę uwierzyć, że to już połowa wyjazdu! Francja jest cudowna. Zdążyłam już zauważyć wiele różnic pomiędzy Polską, a Francją jak na przykład wolny czas dla dzieci, pogoda i oczywiście jedzenie. Każdego dnia poznaję kulturę i język. W ciągu tego pobytu zdążyłam zobaczyć naprawdę wiele zwiedziłam wjechałam na wierzę Eiffle, zobaczyłam Mona Lise i byłam w wielu innych miejscach. Zaskoczyło mnie bardzo, że dzieci w moim wieku prawie wcale nie mówią po angielsku (żeby być na moim poziomie muszę chodzić do liceum) łatwiej się porozumieć po hiszpańsku. Bardzo się cieszę, że tu jestem i czerpie z tego wyjazdu wszystko co mogę
– Antonina
Dotychczasowy pobyt we Francji minął mi szybko i bardzo przyjemnie. Zwiedziłam wiele miejsc oraz poznałam zwyczaje i kulturę Francuską. Zaskoczyło mnie wiele różnic w szkole. Ilość godzin spędzany na powietrzu. Oraz zmiana osób w klasie co roku. Poznałam wiele wspaniałych ludzi. Nauczyłam się nowych zwrotów oraz słów w języku francuskim.
– Ala
Obserwacja pracy we Francji
9-13 stycznia 2023
W styczniu 2023r. do naszej partnerskiej szkoły w Merignac, Francja wyjechała nauczycielka na tygodniową obserwację pracy.
Cele wyjazdu:
- Omówienie i obserwacja etapów, procesu ewaluacji oraz metod i narzędzi w nauczaniu języka
- Stworzenie zbioru pomysłów, które można by zrealizować w realizacji projektu w polskiej szkole w przyszłym roku – etapy planowania, proces ewaluacji i możliwe tematy.
- Spotkania z pedagogiem/doradcą szkolnym i omówienie procesu ewaluacji uczniów.
- Bliższe spojrzenie na francuski system edukacyjny (spotkanie z nauczycielami szkół średnich)
W listopadzie 2023r. koordynator projektu p. Anna Zawadzka uczestniczyła w Konferencji upowszechniające rezultaty projektów międzynarodowych „Projekty europejskie w praktyce” , na której dzieliła się doświadczeniami w prowadzeniu wymian długoterminowych
Oto prezentacja z konferencji:
Lato 2023
Kurs metodyczny „5 steps to Improve Teaching and Learning” lipiec 2023, Lizbona, Portugalia
Dwoje nauczycieli z naszej szkoły (p. Dominika Łuniewska i p. Sebastian Tasakowski) partycypowało w szkoleniu metodycznym realizowanym w ramach programu Erasmus plus „Szkoła przyszłości” w Lizbonie.
Cele szkolenia:
– podniesienie jakości nauczania poprzez stosowanie różnorodnych metod pracy na zajęciach;
– nawiązywanie współpracy z innymi nauczycielami z Europy;
– doskonalenie zawodowe poprzez kontakt z żywym językiem angielskim.
W trakcie szkolenia doskonalili kompetencje zawodowe poprzez zastosowanie różnorodnych metod pracy na zajęciach.
Najciekawsza część zajęć poświęcona była metodzie pracy projektem. Każdy z uczestników pracował w swoim zespole nad mini projektem. Wizyta w Muzeum Sztuki, Architektury i Techniki była dla nas inspiracją do stworzenia projektu, którego celem jest uświadamiać problem zanieczyszczenia przyrody plastikiem i przede wszystkim nakłaniać do proekologicznych rozwiązań.
Uczestnictwo w szkoleniu umożliwiło kontakt z żywym językiem angielskim, jak również wymianę doświadczeń z nauczycielami z innych krajów Europy.
Była to także okazja do zwiedzenia wielu ciekawych zakątków stolicy Portugalii i skosztowania wielu pysznych potraw charakterystycznych dla tego regionu.
PRODUKTY KOŃCOWE
- Koordynatorzy mobilności długoterminowych w szkołach partnerskich z Polski, Francji i Hiszpanii wspólnie ustalili procedury wymiany długoterminowej, które zostały spisane w formie dokumentu.
2. Na podstawie doświadczeń koordynatorów ze szkół partnerskich we Francji i Finlandii powstał nowy Regulamin wyboru uczestnika kursów zagranicznych.
Link https://read.bookcreator.com/rG8C5CSmM8RQAnshEygi6ViESCr2/lkJJPKElTfCabjJdIkbpjA