Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi i Oddziałami Dwujęzycznymi nr 211 im. Janusza Korczaka w Warszawie

Where the wild things are

Erasmus 2018 – 2020

„Where the wild things are” – Nauka w naturalnym otoczeniu.

Projekt Erasmus + dla klas 1 – 6

Koordynator: Anna Ołdakowska

Cele projektu:
wielokulturowość
zrównoważony rozwój
numeracja
alfabetyzacja
umiejętności życiowe w tym wykorzystywanie mediów cyfrowych
nauka w naturalnym otoczeniu
Szkoły partnerskie:
Școala Gimnaziala Vulcana Pandele, Rumunia
Ysgol Ty Coch School, Walia (koordynator projektu)
Projekt, tematy: Erasmus_plan

Działania w projekcie: Erasmus_dzialania


Nasze działania:

W dniach 7-9 czerwca tj. poniedziałek-środa odbyła się wirtualna wymiana pomiędzy Polską a Rumunią. W poniedziałek 07.06.21 o godz. 9.00 wymianę poprowadziła p. Paulina Wypych z klasą 6C i częścią uczniów z klasy 5A. Uczniowie pokazali jak wyglądają ich szkoły oraz mogli ze sobą porozmawiać. We wtorek 08.06.21 o godz. 9.00 wymianę poprowadziła p. Joanna Leśnikowska z klasą 2C na boisku w ramach Mini-Olimpiady czyli zajęć WF na powietrzu organizowanych przez nauczycieli W-F’u dla klas I-III na pierwszych trzech godzinach lekcyjnych. W tym czasie dzieci również uczyły uczniów ze szkoły w Rumunii polskiej zabawy ‘’Stary niedźwiedź mocno śpi” W środę 09.06.21 o godz. 11.45 wymianę poprowadziła p. Anna Ołdakowska z klasą 4A przy Muzeum Narodowym. Uczniowie z Rumunii mogli obejrzeć prezentację na temat atrakcji turystycznych w Warszawie, opowiedzieć o tych atrakcjach i niektóre z nich pokazać na żywo oraz wziąć udział w lekcji matematyczno-przyrodniczej w parku.


We worek 8.06.21 odbyła się Mini-Olimpiada dla klas I-III edukacji wczesnoszkolnej w ramach programu Where the wild things are. Uczniowie bawili się w różne zabawy sportowe zorganizowane na powietrzu. W czasie tych zajęć odbyła się również wirtualna wymiana z uczniami szkoły partnerskiej w Rumunii.

Zapraszamy do obejrzenia filmu:

https://www.youtube.com/watch?v=xm7jZYT2m2k

W celu przeprowadzenia wirtualnej mobilności pomiędzy Polską i Rumunią, część uczniów klasy 5 A wykonała filmik będący wirtualnym przewodnikiem po szkole.
Również w tym samym celu część uczniów klasy 6B wykonała prezentację: ,,Turystyczne atrakcje w Warszawie”
Dzięki tym prezentacjom uczniowie z partnerskiej szkoły Școala Gimnazială Vulcana Pandele w Rumunii mogli poznać naszą szkołę i główne atrakcje turystyczne w stolicy.

Uczniowie klas 0-6 wykonali kolejne zadania-wyzwania w ramach projektu Erasmus+ ‘Where the wild things are’. Zadanie nr 4 polegało na wyjściu na zimowy spacer i zagraniu w Winter Walk Hunt tj.  sfotografowanie znalezionych skarbów zimy lub uwiecznienie na zdjęciu swojej własnej aktywności związanej z zimą. Prosimy o zapoznanie się z zimowym albumem.

12 marca odbyło się spotkanie pod opieką pani Joanny Leśnikowskiej między uczniami klasy 3b naszej szkoły i klasą 4 ze szkoły partnerskiej z Rumunii. Komunikacja odbyła się za pośrednictwem platformy Zoom. Spotkanie służyło wymianie informacji między grupami. Pytania dotyczyły miasta w którym mieszkamy, wieku, zainteresowań, preferencji, posiadania uczniów.
Wszyscy uczniowie przyjęli spotkanie z wielkim entuzjazmem i czynnie w nim uczestniczyli.

W ramach projektu Erasmus+ Where the wild things are zadaniami – wyzwaniami, które zrobili uczniowie naszej szkoły było wykonanie świątecznych ozdób z naturalnych materiałów znalezionych na spacerze oraz wykonanie karmników dla ptaków z recyklingu.

Dnia 19 lutego 2021 odbyło się spotkanie on-line uczniów naszej szkoły z uczniami szkoły partnerskiej z Rumunii. Uczniowie mieli okazję poznać się i porozmawiać ze sobą.

Przed Świętami Bożego Narodzenia uczniowie SP 211 uczą się kolędy po rumuńsku:

https://www.youtube.com/watch?v=mbu9mhWJSiI

Tekst i tłumaczenie: https://www.mamalisa.com/?t=es&p=4715

W ramach projektu Erasmus+ Where the wild things are zadaniem – wyzwaniem, które wykonali uczniowie naszej szkoły było wyjść na spacer z rodzicami i wykonać zdjęcie, aby pokazać partnerom projektu Warszawę i okolice w kolorach jesieni. Zachęcamy do zapoznania się z albumem, który powstał ze zdjęć nadesłanych przez uczniów SP211.

 

https://www.storyjumper.com/book/read/93997336/5fcbb02eb64bd

W okresie początku pandemii uczniowie mieli za zadanie zaprezentować bajki w celu promocji nauki języków obcych w społeczności szkolnej.

W ramach Erasmus Days uczniowie mieli okazję zapoznać się z atrakcjami turystycznymi Walii i Rumunii, posłuchać jak brzmi ”Let it go” po walijsku i rumuńsku oraz obejrzeć bajki związane z tymi dwoma krajami.

Uczniowie zostali poproszeni o przygotowanie gazetki szkolnej na temat krajów partnerskich. Dzięki temu wszyscy uczniowie naszej szkoły mieli okazję zapoznać się ciekawostkami na temat Rumunii I Walii.

W roku szkolnym 2019/2020 w ramach Dzieci Dzieciom uczniowie naszej szkoły wspólnie wykonali kartki z materiałów naturalnych, które zostały wysłane do krajów partnerskich tj. Rumunii i Walii.

W ramach wymiany kartek i życzeń my również otrzymaliśmy kartki świąteczne z życzeniami.

Życzenia bożonarodzeniowe
Dla naszych partnerów z Rumunii: https://youtu.be/Bpt3woSjVZM
Dla naszych partnerów z Walii: https://www.youtube.com/watch?v=28a_Od-2r6M
Dla naszych polskich kolegów: https://www.youtube.com/watch?v=O-MtXZQxjcQ

Poszukiwanie skarbów

W ramach projektu uczniowie edukacji wczesnoszkolnej uczestniczyli w zajęciach na dworze i brali udział w zabawie polegającej na poszukiwaniu skarbów.

Słowniczki

W ramach projektu Erasmus+ Where the wild things are (Nauka w naturalnym otoczeniu) uczniowie wykonali słowniczki językowe do nauki podstawowych wyrażeń w języku ojczystym dla uczniów ze szkół partnerskich projektu.

Leśna Szkoła w Rezerwacie Rzeki Świder

 

Uczniowie klasy 6 B pracując w 5 – 6 osobowych grupach pod opieką i wsparciem merytorycznym nauczycieli przyrody i języka angielskiego wykonali szereg praktycznych zadań terenowych związanych z pomiarem prędkości płynącej rzeki, pomiarem wysokości obiektów, szacowaniem wieku drzewa, rozpoznawaniem naturalnych wytworów rzeki, gatunków roślin i zwierząt. Wyniki pracy grupowej zamieścili w kartach pracy w języku polskim i angielskim.

Lekcja była częścią realizacji projektu edukacyjnego ERASMUS.

Vocabulary: ERASMUS_Vocabulary

Karta pracy: kl6-_river_system_quiz

Swider lesson outline: Swider_lesson_outline

Lekcja well-being wiersze pisane na konkurs

 

Well-being

 

Tematem lekcji było ,, zdrowe jedzenie”. W ramach zajęć projektowych na temat dobrego samopoczucia, dzieci miały lekcję na temat zdrowego żywienia. Musiały znaleźć na targu warzywa i owoce i nazwać je w jezyku angielskim. Uwieńczeniem lekcji bylo wykonanie zdrowych i smacznych salatek.

Karty pracy: erasmus_klasa_4

NUMERACY – Fun with Math

Dzieci z klas 2 A i B wykonywały zadania matematyczne na placu zabaw. Do zadań należało: zmierzyć odległość kroku, obwód drzewa, dodawać i odejmować długości, tworzyć zbiory, układać figury geometryczne i mierzyć ich obwód, porównać rozmiary, wykonać zadania w języku angielskim i polskim oraz wypełnić karty pracy.

Calineczka szuka oznak wiosny

Zadaniem dzieci było szukanie z Calineczką oznak wiosny, rozpoznanie nazw  w języku angielskim związanych z tym co można znaleźć w parku na wiosnę, napisanie ww. nazw używając dostępnych materiałów np. liści, gałązek itp., wykonanie ilustracji do książeczki kolorów i nazw podsumowujących i prezentujących temat lekcji.
link do książeczki:
The transport in Warsaw
Zadaniem dzieci było zapoznanie się ze środkami transportu dostępnymi w Warszawie, rozpoznaniem nazw środków transportu w języku angielskim, wykonanie zdjęć do plakatu oraz napisaniem wierszy na temat transportu w Warszawie. Uczniowie wykonali 2 plakaty podsumowujące i prezentujące temat lekcji.
Ogłoszenie wyników konkursu na logo programu Erasmus+

Konkurs na logo programu Erasmus+ wygrał:

Artur Nowak z klasy 5b

Wyróżnienia otrzymali:
Maria Krzywicka 4c
Amelia Mróz 2b
Martyna Grzybowska, Joanna Frącz, Ignacy Krenc 4c
Stanisław Walczak, Filip Bidelski 5a
Stanisław Kwiatkowski, Maksymilian Wesołowski 3a
Sonia Sobocka, Andrzej Boniecki 3a
Adrian Sharko 1b
Natalia Kosmal 1b
Nina Wojciechowska, Zuzanna Zaremba 2b
Julia Domańska, Zofia Kisielnicka 6b
Gabriela Bartosiak-Cibor, Mateusz Niemirski 1a
Maja Ptasińska, Amelia Zdziech 1b
Pola Krzywicka, Martyna Buła 1a
Wiktoria Pochodna, Oliwia Śliwińska 1b
Barbara Wolańska, Izabela Wądołowska, Maria Kaczmarzyk, Damian Kołodziejski 6c

Skip to content